przygotowanie i organizacja zebrań Wspólnoty oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji; prowadzenia i przechowywanie dokumentacji Wspólnoty;
przygotowywanie pod względem formalno - merytorycznym umów zawieranych przez Wspólnotę z wykonawcami i dostawcami;
dokonywanie czynności formalnych oraz czynności w zakresie postępowania administracyjnego, niezbędnych dla funkcjonowania Wspólnoty Mieszkaniowej,;
realizacja uchwał organów Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.;
prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali i mieszkańców;
reprezentacja Wspólnoty na zewnątrz przed osobami fizycznymi, prawnymi, organami administracji państwowej i samorządowej zgodnie z ustawą o własności lokali;
prowadzenie korespondencji z Właścicielami - wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących lokali;
przygotowywanie dla Wspólnoty umów na dostawę mediów do nieruchomości wspólnej; przygotowanie projektu rocznego planu gospodarczego nieruchomości,;
przygotowanie projektu planu pozyskiwania pożytków;
doradztwo i pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia części wspólnej nieruchomości (negocjowanie korzystnych pakietów dodatkowych);
zbieranie ofert, przeprowadzanie procedury wyboru wykonawców i dostawców;
zapewnienie obsługi prawnej,
Obsługa techniczna nieruchomości:
prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego;
zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem;
ewentualne zawarcie nowych umów, kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali a także chodników przed nieruchomością oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;
nadzór nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku; zawieranie stałych umów w zakresie usług konserwacyjnych całodobowych (elektrycznych, sanitarnych, ciepłowniczych, itp.).
Obsługa księgowa
weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
prowadzenie wykazu lokali; prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów;
nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnych chyba, że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących itp. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej
wynajmowanie, zgodnie z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel były przeznaczone, itp.;
windykacja należności od dłużników
Obsługa finansowa
pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale Wspólnoty;
poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
Obsługa Prawna
zastępstwo procesowe przed sądem, oraz reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej na zewnątrz we wszystkich sprawach związanych z wykonywaniem czynności zarządu zwykłego w szczególności:
wnoszenie pozwów o zapłatę należności wspólnoty mieszkaniowej przeciwko dłużnikom, dochodzenie zapłaty długu w drodze egzekucji komorniczych prawomocnych nakazów i wyroków, dochodzenie zapłaty długu w drodze sprzedaży lokalu dłużnika.
weryfikacja stanu prawnego nieruchomości i korygowanie błędów takich jak:
błędne obliczenia udziałów w częściach wspólnych nieruchomości.
wykreślanie nienależnych hipotek.
stwierdzenie zasiedzenia części wspólnej nieruchomości.
korygowanie innych nieprawidłowości.
odzyskiwanie części wspólnych nieruchomości (adaptacje strychów).
uzyskiwanie zapłaty za sprzedane (najczęściej przez gminę) adaptacje strychów lub innych części wspólnych nieruchomości.
dochodzenie prawidłowości rozliczeń finansowych od poprzedniego zarządcy.
dochodzenie wydania kompletnej dokumentacji nieruchomości od poprzedniego zarządcy lub dewelopera.
dochodzenie napraw gwarancyjnych i z tytułu rękojmi.
Główne korzyści dla wspólnot
Optymalizacja kosztów utrzymania nieruchomości.
Współpraca z największą firmą zarządzającą wspólnotami mieszkaniowymi w Szklarskiej Porębie, ponad 20 lat doświadczenia w branży.